Att ändra sina matvanor

Är det inte så att alla beteenden,mönster,värderingar och beslut i livet har vi skapat själva? medvetet eller omedvetet.

När vi blir vuxna och slipper lyssna på våra föräldrars värderingar ( de omedvetna handlingarna) så är det meningen att vi själva ska ta ansvar för vår kropp&själl. ( de medvetna handligarna )

Problemet ligger oftast i att " om vi haft föräldrar som slarvat med kosten, så slarvar vi själva med kosten". Kanske växte vi upp till en far som skrek " sån där jävla kaninmat" är inget att ha, då hans värderingar när han var liten säkert var detsamma.

En del av oss förstår att bryta mönster och göra något helt annorlunda kan vara det bästa som hänt oss, en del inte. 

Ni förstår, Jag predikar självklart inte för att om du är en person som " gärna äter onyttigt " och är nöjd det och dig själv , så fortsätt SJÄLVKLART med det.

Är du däremot en person som vill ändra dina matvanor, din träning och hälsa så lyssna noga på dettta, annars kan du sluta läsa:

" Eftersom du skapat allt i ditt liv, både gott och ont kan du ALLTID förändra det", börja med något litet, något som du vet att du redan i dag kan förändra, och börja där. Det kan vara att byta ut godiset emot minimorötter/naturella nötter
 
Beröm dig själv för de små förändringar du kan ändra och fortsätt sedan till en större skala. 


"  Alla MÖNSTER OCH BETEENDEN GÅR ATT BRYTA " . Om du vet att du INTE är nöjd med dig själv, tänk efter och fråga dig själv: Vad skulle min kropp må bäst av och vad är min vilja för förändring? Låt din envishet ta över precis som den har gjort i ex idrotten och bestäm dig att du ska lyckas till vilket pris som helst att nå

ditt personliga mål ---- :)


Gårdagen Lunch :)



Kommentarer
Postat av: jenny

Gillar din blogg!! jag har precis kommit igång med min träning. riktigt härligt! blir peppad av att läsa din blogg.. du får uppdatera oftare! så jag blir mer peppad! kan du inte få med lite mera vad man kan äta och träna för att hålla sig i bra form!! är ute efter att minska några kilon :P

2011-09-07 @ 10:48:11
Postat av: Anonym

hej jenny, hoppas du gillar mitt senaste inlägg, ska bli bättre på att uppdatera. Följ min blogg denna vecka så kommer både tips och nya spännande ideér.



kram johan



2011-09-13 @ 10:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0