Tips för dig som vill komma i FORM

Hej Allesammans, nu var det ett tag sen jag skrev här, men var inte oroliga, luta er tillbaka och njut av lite härliga träningstips och tankar inför sommaren och Beachen 2011.

Min bästa tips för att inte komma in i semesterfällan, dvs att " inte göra någonting alls" är att skaffa sig rutiner.

Rutinen av att gå ut och springa på morgonen, rutinen av att träna och hålla sig till minst 3 pass Thaiboxning/alt någon annan träningsform i veckan. Rutinen av att " unna sig 1 dag/veckan"  och hålla sig till det,  men sjävklart också rutinen av att gå att lägga sig i tid.

Men det är ju så jävla svårt?!?!?!?

Svar: JAAA !!! det är det,  men nu predikar jag självklart inte att alla som tränar måste bli Elit tränade utan snarare att för att nå bästa möjliga resultat och för att må så bra som möjligt måste kroppen vänja sig vid en viss träningsform ( oavsett hur hård du gör den)

För att göra det enklare så börja med att byta ut de saker din kropp Verkligen inte behöver till bättre alternativ. Exempel på detta är :

Läsk emot Ramlösa
Godis Emot Nötter och Frukt

Ät lite mindre mat och fyll alltid ut tallriken med mycket Sallad baserat på vanliga klassiska grönsaker.

Nedan följer en Vanlig Vecka av min Egen Träning (Ej Tävlingsschema), prova att på samma sätt skriva upp den träning du själv utövar och se om det är något du behöver öka/minska på?

Måndag: Thaiboxningsträning 75 min Internsiv Träning, avsluta med 200 sit ups
Tisdag: Löpning 3-5 km och 200 sit ups,cirkelträning med Medicinbol 6kgl 20-30min
Onsdag Thaiboxningsträning 75 min avsluta med Rygg och Mage 200 sit ups
Torsdag: Thaiboxningsträning 75 min avslutar bröst och mage 200 sit ups
Fredag: Gymmar, egen träning, Intervall-set med Vikter olika övningar
Lördag: Sparringträning 1 tim Sit ups 2-300 st
Söndag: VILA




Glöm inte det viktigaste av allt. Sömnen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0