" Att Våga TA Klivet "

För det första vill jag tacka alla mina läsare att ni uppskattar mina ord och tror på mig, tack :) , ni är bäst.
Jag tänkte fortsätta prata om ett annat ämne inom området lycka.

Personlig Framgång.

Vi människor älskar garantier. Vi älskar att vi får 3 års nybilsgaranti på Bilen för då slipper vi bry oss om något händer, vi betalar gärna dyra extra pengar på mobilen "i fall vi skulle tappa den", slänger ut tusenlappar på försäkringar år efter år och vi blir nästan glada när något går sönder då vi ändå får laga det "gratis".

Vi "MÅSTE" bara ha våran trygghet och utan vår trygghet, vem är jag då?

Men garantier handlar till en början om något inom oss själva,, om vår rädsla att släppa taget.
För vad händer då? Om vi ser bortom den materiella tryggheten så vill vi även ha garantier och facit i hand på att det kommer gå som vi vill här i livet. 

Vi  tror att bara man gör en förändring så kommer det en stor belöning. Men det är inte riktigt så livet fungerar. Gör vi en förändring så är belöningen i sig att vi gått utanför vår trygghetszon. Resultatet att våga göra det som vi vanligtvis inte vågar medför i sig en belöning iform av glädje eller åtminstoene ett steg närmare den människan vi själva vill vara. 

kan det vara så att om vi strävar efter " att bli trygga i oss själva" så kanske behovet av yttre trygghet och bekräftelse minskar?


En sak är i alla fall säker,  Den stora trösten när vi känner den här rädslan och tveksamheten inför det okända är i alla fall att det är ett vinst-varje- gång lotteri vi deltar i " . " Citat från Karin Nordlander" 

Alla människor som följer sin själ kan aldrig bli förlorare.







/ Johan

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vilken jättebra blogg du har, hade jag bott i Stockholm hade jag gärna träntat hos er, men jag kommer i sommar för en privatlektion i thaiboxning. //Jeanette

2011-05-19 @ 12:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0