Att Välja Glädje för Att Fylla ut vårt Tomrum !?


Precis som Kay Pollack säger, visst kan man välja det. Men är det inte bra mycket enklare att välja olycka? att göra oss själva till offer och mindre än vad vi egentligen är?. För många av oss är det så, för andra inte. Ni förstår några av oss har förstått sig på den där lilla rösten i huvudet som pratar, ibland är det egot, den där personen som i gamla tecknade filmer målats upp som en djävul som inte vill vårat eget bästa för att vi ska växa. Den andra är ängeln ( själen ) som vill att vi ska göra det vi är menade för, som vill att vi ska lyckas, blir storslagna och som vill att vi ska inse vår storhet.

" vad är det vi tror vi kan hitta hos andra människor som vi inte bär inom oss själva" ?.
Ett fantastiskt uttryck som jag hörde av den svenska komikern Johan Ulvesson första gången jag såg den härliga filmen Yrrol för en sisådär 10 år sedan..

och visst är det så, är det inte en egenskap vi avundas så är det något materiellt. Men kan den där plasmateven och iphonen verkligen ersätta Sann Lycka? Visst kan vi alla vara glada men efter några veckor är både den där plasma teven och iphonen lika tråkig som om din bästa kompis skulle säga samma skämt över 10ggr.

Jag tror stenhårt på att vi bara försöker ersätta en tomrum inom oss själva, att vi inbillar oss att
" om jag bara får den där telefonen" eller " om jag bara hade någon" så kommer jag bli lycklig.

Men visst kräver ett förhållande jobb eller hur ? båda måste vara engagerade, ha någon idé var man är på väg och kommunikationen är självklart nr1. Funkar detta ska vi inte glömma att spänningen ska finnas för att inte någon av partnerna ska bli vardaglig eller tråkig. Behövs det jobb för att köpa en plasma tv och iphone? troligtvis inte, men däremot finns det ingen spänning kvar då man lärt sig alla finesser och tv:n väl sitter på väggen.. Då blir det åter igen tråkigt. ..

väldigt mycket jobb är det.... MEN

Om man innan varje stort beslut tar sig en tankeställare, att man gräver lite i tankarna och lyssnar på sin inre röst, där själen har en sida, egot den andra.

Ex " behöver jag verkligen den här telefonen just nu, och kommer den verkligen göra mig gladare? " Egot kommer troligtvis säga " köp köp köp" och om du hittar den andra, dvs själen kommer den säga

" du har en telefon, du behöver inte en till "..

Slutordet är att om du hittar glädjen i dig själv kommer det smitta av sig på andra och du kommer växa som människa, oavsett om du har en partner, en iphone eller en 60 tums PLASMA TV ...

Dags att dra o äta med mina nära o kära.... CIaooooo




GLAD ELLER INTE ;) ????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0