Sommaren

Visst har sommaren börjat närma sig :), solen skiner när man vaknar, det är varmt redan vid 7snåret och livet känns på något sätt mycket roligare när värmen är här. 

Det finns helt plötsligt mycket fantastiska saker att prata om när solen kikar fram, allra bäst gör vi det i sällskap med vår "bästa kompis" Herr Flaska vin eller Öl tillsammans med en bit Grillat. 

Vi åker till landet, åker utomlands, solar på altanen och framförallt är utomhus och gör saker mycket förknippat med vår barndom. Våra kroppar är fyllda med glädje, vi vill inget hellre än att det ska hålla i sig, och när kylen väl börjar komma igen sitter vi som fastklistrande framför olika resebyråer på internet för att boka första-bästa resa till Thailand. 

" Jo men det är väl inte vårt fel att vi bort i ett så j-la kallt land? ",

Men vad är det egentligen vi flyr ifrån? För kan det vara så att om vi är i balans med oss själva så borde vi väl gott kunna stanna hemma och ändå vara nöjda med det bestlutet? 

Här nedan följer några av både mina egna och mina nära&käras citat .

" Men det går inte att vara glad&lycklig om det inte är bra väder", " Vintern suger om vi inte har någon att dela den med " " Sommaren är härlig, synd att den bara varar 3 månader"  
" Det är enkelt för dig att säga, du behöver inte gå upp kl 06:00 ". " om jag bara hade den där bilen så skulle mitt liv vara så mycket bättre " " Sommaren är överskattad, alla vet att den snart är över, börja planera för julen "

Om vi tar en funderare, en sån där lång ordentlig funderare. Låter lugnet komma inom oss, och fylla våra sinnen med ljus.

Tar bort alla ursäkter & bortförklaringar och åter igen tänker efter när vi är som mest lycklga, är det värmen i sig som gör oss glada eller kan det vara att " vi tror " att värmen gör det lättare att hitta balansen i oss själva ?

För oavsett om ni tror mig eller inte, så går den att hitta den ändå.




Oavsett om det är varmt eller kallt ute ;) 

/ J 



Jag Tillsammans Med Min Vackra Flickvän Bea :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0