" Om livet är en frukt vill jag fan äta den "

Jaha då har man som många andra miljoner svenskar nu också skaffat sig en blogg. Jag kommer fokusera på livet, kampen om våra egna känslor , träning, kost och självklart thaiboxning med tips och ideér.

Jag tänkte börja hela denna blogg med ett härligt inlägg om självömkan. Vad är det egentligen? tolkar vi människor det som att OM ingen annan vill tycka synd om oss får vi fan se till att göra det själva, jag menar, om inte polarna vill stötta en har vi ju alltid mor och far  ? Men visst är det så att livet ofta känns mer bittert och tråkigt om vi inte kan se glädjen i de val och beslut som vi har framför oss,...  


Själv har jag den senaste månaden dragits med svullna ben efter ha sparkat in i skenben, trasig trumhinna, fått gå till doktorn och fått ett frikort då jag inte anser att det är " superdupersnyggt" med brottaröron, Spottat ut en tand i bakre delen av käken efter att ha tuggat tugummi, lite blåklockor och öm näsa, ja fan listan är lång...

Summan Av kardemumman är väl den att oavsett om vi känner oss sårbara eller inte så finns det stunder i livet då vi hellre kan välja glädje och lycka istället för tvärtom.




Kommentarer
Postat av: Karin Johansson

Vill bara säga en sak Johan; du har ett stort hjärta! Bl a har du sparat pengar varje månad i ett halvår för att sedan skänka till en kompis som annars inte hade kunnat åka på semester. Det kallar jag stort...

2011-06-08 @ 13:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0