Öppna Ögonen


Att öppna ögonen och ta ansvar för sina handlingar&beslut är att se sanningen.

Kanske var det Mamma som skrek " plocka upp efter dig" eller "städa rummet" som gjorde att vi blivit inmatade med detta beteende. Inte tyckte vi det var särskilt roligt att göra dessa saker och vi försökte alltid hitta den perfekta genvägen för att slippa det, ljuga, springa därifrån, eller kanske bara låtsats att vi inte hörde vad våra föräldrar sa?.

Hur vi än vrider och vänder på det så tänkte jag denna gång prata om ett viktigt ämne som handlar om lögner.
Vi alla gör det, stora som små. Vi ljuger för att någonstans i bakhuvudet hoppas på att det kommer finnas en "perfekt genväg"  till lycka istället för skuld

Kan det vara så att om " ingen straffar oss för våran lögn" så skapar vi skuld inom oss själva i alla fall?. När din kompis vänligt frågar om ni ska träna och du avslutar med ett " nej jag har sådan knävärk" eller kanske " ska du med ut och äta pizza" och du förklarar " nej jag har inte tillräckligt med pengar" fast du vet att det ända ser helt okej ut på kontot och plånboken? Eller den mest klassiska inom min bransch är att en förlust i en match ofta känns lite bättre om vi "bara har en ursäkt" .

Nu behöver detta inte vara stora lögner men de är likså lögner och desto tidigare vi kan inse det desto lättare kommer vi alla ha möjlighteten att växa som den fantastiska individ vi är skapade att vara .
Ni förstår " att inte välja sanningen" kommer i slutändan alltid att komma tillbaka till oss själva, ofta i en form av dåligt samvete.

Kanske slutar din kompis ringa " för du vill ändå " aldrig med. Träningen kanske inte blir av då vi själva upplever oss dumma om vi 2 dagar efter " att haft så ont i knäet" ringer och frågar polaren om han/hon vill haka på bara för JUST då passade det oss själva.

Varför är vi alla så rädda för Sanningen?

Att vara ärlig mot någon annan är också att vara ärlig emot dig själv(du lyssnar på din själ. inte ditt ego)

Precis som vi pratat om förut kanske det är svårt att se hur vi ska kunna lära oss något och växa med att säga till polaren " jag är inte sugen på pizza" eller jag förlorade pga " att min motståndare faktiskt var bättre än mig".

Kan det vara så att vi är ofta är Mer rädda för det okända eller att "om vi säger sanningen" så skapar det mer olycka än lycka?

kan det vara så att uttrycket "ärlighet vara längst" inte är skapat av en slump. 

Kay Pollak nämner ofta att " ingen människa kan såra dig utan ditt eget medgivande".
Om detta uttryck stämmer borde ingen människa vara rädd för att både se & säga sanningen.



Vi alla måste börja någonstans för att skapa vårt drömliv

Det resan börjar nu




inom dig själv

/ J




Kommentarer
Postat av: suzan

Inte visste jag att du satt inne på såna djupa tankar och texter.

Bra skrivet, jag fortsätter läsa med spänning!

/TMFB

2011-05-23 @ 14:24:45
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0